JESTEŚ BOGIEM - RECENZJA Z FILMU



Posłuchaj zanim zaczniesz czytać i nastrój się do tematu....

Od jakiegoś już czasu widziałem reklamy i zwiastuny tego filmu i postanowiłem że na ten film to na pewno warto iść do kina jako żem rapowy klimat czuć już z daleka... a ja zajarany HH od lat więc coś dla mnie.
No więc jak wymyśliłem tak też uczyniłem moje drogie ziomy i ziomalki z Wielkiej Brytanki:)ooo nawet rym wszedł.

Wyczytałem na jednym z portali że film wchodzi do kin 21 września, ale premiera w Londynie ma być już 19ego ego ...ego mój kolego... kurde chyba z tego posta wyjdzie mi cała zwrotka za chwile! Cineworld Haymarket na West Endzie tam właśnie była premiera na którą przyjechał reżyser Leszek Dawid i główni aktorzy grający role czyli: Marcin Kowalczyk(Magik), Tomasz Schuchardt(Fokus), Dawid Ogrodnik(Rahim) i Katarzyna Wajda(Justyna żona Magika).

No więc tak, wybrałem się z kumplami do kina w sobotę na Broad Street  w Cineworld. Film nazywa się tu ''YOU ARE GOD''! co w wolnym tłumaczeniu znaczy Jesteś Bogiem hehe...jaki ze mnie recenzent filmowy się zrobił jak Tomasz Raczek, że hohoho.

Słyszałem trochę różnych komentów na temat filmu, głownie dobre pozytywne,więc tym bardziej chciałem zobaczyć jak działała Paktofonika u schyłku lat 90tych w Katowicach.
Film opowiada o grupie rapowej większości znanej jako PAKTOFONIKA czyli ''PAKT PRZY DŹWIĘKACH GŁOŚNIKA'' . Magik który należał do grupy Kaliber44 zakłada nowy zespół z 2 nowymi chłopakami Fokusem i Rahimem. Moj opis może odbiegać znacznie od prawdziwych faktów z życia i twórczości ekipy  i tego jak film się toczył bo to moja recenzja w końcu no nie?? No więc od razu nie HATE-ujcie i nie wymądrzajcie się za bardzo że coś tu pokręciłem lub czegoś jest za mało AAAAaaaAAAJ!

Reżyser chyba celowo zmienił niektóre wątki w filmie bo jak gadałem z chłopakami po projekcji to się wywiązała dyskusja że Magik był inaczej pokazany, czy tak? czy nie- nie wiem ale dla mnie generalnie był to jeden z lepszych polskich filmów jakie widziałem i nie piszę tylko tak, że to jest film o Hip Hopie ale dlatego że pokazuje on obraz życia który dotyczy wielu ludzi czyli np. schizofrenia ( chizofreniamojegosyna ) 

Magik cierpiał na ta chorobę i przegrał walkę z nią tak sądzę, był znakomitym pisarzem tekstów ale też zamkniętym w sobie młodym ziomem i mimo sygnałów które wysyłał innym nie został odebrany serio.
 W pewnym momencie mówi on do Gustawa swojego wydawcy ze się zabije !!! Tak też zrobił wyskakując z 9 piętra ze swojego wieżowca w 2 dzień Świąt Bożego Narodzenia.
Film dobrze został nakręcony i zostały w nim zachowane elementy z tamtych lat na przykład pokój Rahima czy Magika albo warsztaty szkolne gdzie chłopaki nagrywali swoje sesje. Fajnie - fajnie ,były momenty śmieszne gdy Magik wyciąga dysk twardy i mówi że to wszystko co ma na świecie hehe.
Można oglądając Jesteś Bogiem przenieść się w tamte lata i poczuć co i czym kierowali się wtedy chłopaki, ich miłość do rymowania i chęć przekazywania swoich prawd mówi nam ile tak naprawdę Paktofonika wniosła do polskiego HH. Dostali nagrodę Fryderyka i mieli wiele dobrych koncertów.
Wracając do filmu widać w nim że życie nie rozpieszczało Fokusa ani Rahima a już tym bardziej Magika którego postać chyba jest głównym motorem filmu. Paktofonika zaczyna wspólnie trenowanie  rymów i pisanie tekstów,widać jak Rahim bardzo podekscytowany osobą Magika chce żeby im się udało i żeby ich grupa rosła w siłę, Fokus zresztą też. Nie będę krok po kroku opisywał całego filmu bo to bez sensu chyba, chcę jednak Wam zwrócić uwagę że ten film może wywrzeć wpływ na ludzkie myślenie. Na pewno ten obraz powinni obejrzeć rodzice nastolatków żeby mogli rozpoznać jak się coś dzieje dziwnego z ich pociechami- problemy psychiczne, używki itp. a może będzie szansa na uratowanie jakiegoś chłopaka zamkniętego w sobie. Trzeba słuchać młodych i potrafić z nimi rozmawiać (tak odbiegając od tematu).

Film trwa chyba 1h.50min a ja  wytrzymałem żeby nie wyjść do WC nawet, tak mnie film zaciekawił a wypiłem chyba z 2litry coca coli. HEHE... Moja laska nie jest wilka fanką rapu a sama ciągnęła mnie żeby obejrzeć film, bardzo jej się podobał zresztą. Postać Gustawa(Arkadiusz Jakubik)  była dobra ich managera co jeździł starym poldasem, wprowadza on do filmu dużo humorystycznych sytuacji.

Jak spytacie mnie co sądzę o tym filmie to odpowiem tak:
Nie zawiódł, to na pewno. Dobrze nakręcona opowieść o jednej z najlepszych grup HH w Polsce i ciekawe spojrzenie reżysera na kompletowanie się PFK. Dość dużo muzyki bo w końcu to film o muzyce, na pewno może się spodobać i to że nie był przekolorowany jak większość filmów biograficznych.
Czego mi zabrakło  jednak to mała liczba scen koncertowych i sesji które nagrywali a podobno było tego sporo. 
Generalnie jednak sądzę że film ''Jesteś Bogiem'' to dobre kino i zachęcam wszystkich do obejrzenia go w kinie a nie piracko z neta. Tyle możemy chyba zrobić dla Magika i wspierać twórczość tej najznakomitszej grupy hip-hopowej 90lat. Bilet 10-15£  to nie majątek. Zapraszam ziomy i ziomalki do kin....
Jeśli po obejrzeniu filmu stwierdzisz że coś pominąłem lub warto było dodać to komentuj posta lub najnormalniej w świecie wpisz swoja recenzję. 


''Ty też jesteś Bogiem tylko wyobraź to sobie...sobie...''

R.I.P MAGIK












Oficjalna strona filmu: http://jestesbogiem.com.pl/
 
Wielkie YO! Rodacy  z UK-Landu
Krytyk filmowy
Damian Raczek.....AAAAAaaAAAAj!!!!

8 komentarzy:

konrad8130 pisze...

gosciu dobrze sie najarales :) hahaha

Unknown pisze...

Zgadzam sie - film mega. Obowiazkowy dla kazdego kto slucha HH. Zreszta nie tylko!


Moze chlopaki z K44 zostali zbyt oczernieni, co nie do konca jest sprawiedliwe. Wypowiadal sie na ten temat rowniez Abradab http://kultura.gazeta.pl/kultura/1,114526,12519837,AbradAb_o__Jestes_Bogiem___Wazny_film__ale_rozmija.html

Poza tym nie ma sie do czego przyczepic.

BTW Kocak Recka!

Unknown pisze...

Powiem tak :D Zajebiście wszystko zawarłeś tutaj ; ) Lecz nie wiem jak u cb ale u mnie czułem i nadal czuję nie dosyt ;/ Tak jakby mi czegoś brakowało tam. Może ja mam tylko takie dziwne wrażenie ; d

sferyczna G. pisze...

Nie wiadomo nic na temat tego, by Magik miał schizofrenię.

Unknown pisze...

Witma wszystkich, bardzo sie cieszę że moj post na blogu podoba się wielu ludziom i daje mi to duzgo kopa żeby pisać dalej. Co do Schizofreni to nie jestem ekspertem ale podobno Magik miał schizofrenia typu I która powoduje zaburzenie które jest odpowiedzialne za powstawanie ukrytej treści, ja jak słuchamy jego textow możemy doszukać sie wielu ukrytych podtextów jakie chce nam przedstawić w swoim rapie.Wielki dzieki i YO dla wszystkich kumatych. Moj glog został docenionu i opublikowany na oficjanym FUN Pagu na Facebooku [url]http://www.facebook.com/jestesbogiem[/url]

Anonimowy pisze...

Magik to byłprawdziwy Magik. Teraz juz nie ma takich postaci. Rap sie popierdolil i to zdrowo. Rap w stanach nakresla trendy a potem caly swiat to kopiuje i modyfikuje. Z Paktofonika bylo tez podobnie bo wzorowali sie na jakis stylach,ale sam Magik byl jak dla mnie mega rozjebanym świrem ktoremu rap odebral zycie nie dlatego ze mial te schizy tylko dlatego ze dla rapu zrobil wszystko.

Anonimowy pisze...

Film mi sie podobał,ale załuję że nie można go oglądać na DVD tylko w kinach, przez tego Gustawa, który itak zarabia na płytach PFK. Scumbag!!

Anonimowy pisze...

Bedzie mozna ogladac na DVD, sad uznal ze bedzie film wydany na nosnikach :)